Wednesday, December 21, 2011

Elak telur ayam retak...



Bulan nie banyak lah kenduri kendara untuk pengantin raja sehari.


Telur ayam atau bunga pahar antara buah tangan yang akan diterima oleh para jemputan dan tetamu dalam majlis kahwin nie.


Bagi mengelakkan telur direbus retak atau pecah, campurkan beberapa titis air cuka di dalam periuk rebusan telur.


Hasilnya telur akan masak tanpa kesan retak.

2 comments:

puanbee said...

haha yang ni biasa sangat bila time kenduri2 mcm2 petua keluar , macam mak saya letak beras segengam ok juga , telur tk retak sbb beras tu jd nasi kan

Jendela Hati said...

puanbee: kalau nak telo asin selalu letak dlm periuk nasi, siap nasi siap lah telo asin tu hehe