Thursday, November 10, 2011

Profil peribadi: Cef Riz bawa malu kena terima padah, kata Cef Wan


KUALA LUMPUR, 10 Nov – Duta Makanan Malaysia  Datuk Redzuawan Ismail, yang popular dikenali sebagai Cef Wan menggunakan laman sosial Facebook untuk melahirkan rasa kecewa dan memarahi anak lelakinya, Mohd Nadzri Redzuawan atas kesilapan memberi maklumat berkaitan dirinya dalam program MasterChef Malaysia.
Program itu disiarkan oleh Astro Ria sejak 22 Oktober lalu.
Menurut Cef Wan, tindakan memberi maklumat ‘berlebihan yang tidak sepatutnya’ bukan sahaja memalukan Nadzri, yang turut dikenali sebagai Cef Riz, malah keluarga personaliti TV itu.
Cef Wan memberitahu peminat dan pengikutnya bahaw beliau hanya mengetahui mengenai isu Cef Riz malam tadi apabila ditemu bual menerusi program televisyen AS, The Today Show.
“Apabila saya diberitahu berita tentang anak saya, saya memberitahu dia bahawa ia bukan sahaja memalukan dia tetapi juga (mengaibkan) saya dan keluarga, dia mesti meminta maaf kepada orang ramai dan menerima kesilapan dan berhadapan dengan kesan,” kata Cef Wan.
Bintang program Best Wan siaran Asian Food Channel ini tidak mempertahankan tindakan anaknya.
Sebaliknya tegas beliau, “biar orang bertindak ke atasnya,  padan muka dia.”
“Sebagaimana saya selalu mahu bertindak jujur tentang apa yang saya perkatakan, saya memberitahu dia malam tadi bahawa ini tindakan paling buruk berbanding seorang guru menangkap anak muridnya berbohong di kelas. Amat memalukan,” katanya lagi.
Cef Wan juga berkata: “Sebagai seorang ayah, saya tidak boleh selalu bertanggungjawab ke atas anak-anak saya yang dah besa-besar ini punya perbuatan.”
Cef Riz, salah seorang juri program itu, merupakan satu-satunya anak lelaki Cef Wan.
Credit to: YM
Pic pinjam dari cik FB...
P.S- Alahai tengah syok-syok tengoh program dengan bangga di hati, ada pulak citer Chef Riz yang tak sedap di dengar. Suke tengok cara Chef Riz memasak. Apa-apa pun selesaikanlah dengan cara terbaek ye Chef Riz... huhu...


No comments: