Friday, November 25, 2011

Novel: Karamel ~ Tiga ceritera dalam sebuah WARNA ~ Nasz

NKB: Novel Ku Baca...

Tiga ceritera dalam sebuah WARNA
~ Karamel
[Karya: Nasz]


Karamel itu benda hangus yang sedap~~~
Jadi setiausaha tak lah sesusah mana kalau bukan Encik+Tak+Berapa+Arif tu yang jadi boss.

"Bila pula saya suruh duduk?" dia tanya aku, keras.

"Laa... tak boleh duduk ke, encik? Saya pun nak cakap, sebenarnya saya 's-u-k-a' berdiri.

Entah apasal tasi saya terduduk pula" Aku jawap, lembut.

Tapi... logik tak kalau aku pijak mulut dia...



Komen JH:
Itu lah dia sedikit dialog yang ada dalam cerita ini. Cerita nie pendek dan ringkas. Puan zai suka dengan watak utama nie. Walaupun kasar tapi puan zai suka jiwa camtu. Best. Menjiwai gitu.

Rasa macam tak cukup je nak baca cerita nie. Nak lagi yang tebal kalau boleh cerita Karamel nie. Cerita sebenarnya terjadinya salah faham diantara watak Arif dan Ana. Arif ialah boss baru tempat Ana berkerja.

Arif menyangkakan Ana ialah ibu tirinya. Berlaku pelbagai emosi di antara mereka, emosi marah dan sebagainya. Salah faham dan siasat dan segala pertanyaan yang ada dalam diri Arif itu terjawap akhirnya dan dengan itu juga telah membuatkan Arif meminang Ana.

Kawan puan zai semalam ada kata Nasz ada menulis novel Sweet Sour kot tajuk novel. Nanti kalu ketemu dengan novel ini puan zai nak baca.

Untuk penulis ini iaitu Nasz, semoga berjaya masa akan datang.

Teringat puan zai masa baca cerita Karamel nie dalam taxi, aduiiyaiii boleh tergelak sorang-sorang... hehehe...

OK lah sekian... ini sahaja komen dari JH sebagai pembaca.

Puan Zai @ JH...

Next Novel: Aku Bukan Mittress... karya oleh Acik Lana...

No comments: