Wednesday, October 5, 2011

Johnny English Reborn - Rawon Atkinson

Salam buat semua...

Dari Pediatrik Instituts pagi tadi, terus gerak dengan anak-anak ke Times Square untuk menonton filem Johnny English Reborn lakonan Rawon Atkinson ataupun kanak-kanak (termasuk lah orang tua) dengan nama Mr Bean.

Tengok wayang kat tingkat 10 tengok kat screen besar. Kat tingkat 3 tu kecil sikit screen dia.

Mula aje cerita filem nie, dah dok tergelak tengok keletah Johnny nie. Ala-ala geram aje apa yang nak dia lakukan dan dah lakukan. Dalam filem nie dapat lah dengar suara dan butir bicara dari mulut dia. Selalunya dalam citer Mr Bean kan takde dialog.

Filem Johnny English Reborn ini mengesahkan seorang perisik rahsia dari British yang di panggil kembali untuk merisik dan di arahkan untuk melumpuhkan sekumpulan pembunuhan pemimpin dunia yang akan mengacau bilau kan dunia.

Kemunculan Johnny dari pengembaraan yang telah mengasah kemahiran dirinya sendiri di kawasan pendalaman menjadi kan dirinya sebagai Johnny yang baru lahir.

Dengan kemahiran yang di pelajari itulah, bermula kerja-kerja Johnny untuk  membuktikan dirinya berjaya dalam misi.

Dalam pada itu lah, semua tindakan lucu Johnny muncul yang membuatkan semua penonton ketawa.

Hmm... ok lah itu secara ringkas sinopsis filem ini dari puan zai. Walaupun dah hampir sebulan ianya di tayangkan dia wayang, hari ini baru sempat nak bawa anak-anak. Kalau kat radio ada komen dari seorang DJ kata filem ini hanya 'ala-ala' aje. Dia yang menonton hanya banyak tersenyum dari ketawa. Tapi bagi puan zai ok lah sekadar hiburan bersama-sama anak-anak yang boleh buatkan puan zai ketawa terkekeh-kekeh sampai nak menitis airmata ketawa hehehe.





Kalau ada masa dan pulus, boleh lah nak tengok filem ini pula.

Ada kawan cadangkan tengok wayang kartun tajuk happy feet. OK juga tu. Seronok juga bawa anak-anak yang suka mengunyah popcorns sambil menghirup air di kala menonton wayang.
OK, lah bersambung lagi ye...

Puan Zai...

No comments: