Thursday, March 22, 2012

Lauk lewat petang...

As-salam...

Balik keje, masak nasi dan goreng ikan bilis berkicap... anak-anak nak telor mata kebau letak kicap jugak...

Dua menu yang berkicap sudahhh pastu ada masak lemak ikan gelama masin letak nenas juga...

Belum pukul 7 malam dah bedal nasi siap-siap... jemput makan ye...

 Berselera kalau ada ikan bilis berkicap nie.
Arwah nenek dedulu suka masak nie dan cucu-cucunya memang suka sesangat.
Goreng ikan bilis dan asingkan, tumis pula bawang merah lepas tu bubuh ikan bilis dan tuang kicap.

Lauk berkuah makan juga tapi yang laku ikan bilis.

Dessert - jeli kelapa.
Puan zai beli kat foodcourt opis, si kakak yang meng order sejak semalam.

Sekian.

Puan Zai @ JH...


5 comments:

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

Suka mkn jeli kelapa.best!:-)

Deru Ombak said...

Salam Zai...

Selera budak2 sampai kita yang tua ni pun jeles tengok.
Nasi panas2 pulak tu.. Mengancam la tu Zai.. Sampai lupa baca novel.. Eh betul ke? Kalau novel asik kepit sana sini mana nak Lupakan... He he

Aine Ainun said...

Sy terliur dgn masak lemak nenas tu..lama da x mkan..

Hehe, td bru somi sy beli jelly klapa;)

dela said...

lama x minum air kelapa... :(.. lauk apa pun kalau taruk gelama ikan masin mmg sedap... adeh!

Jendela Hati said...

yayansmum: jeli kelapa sedap terasa sejuk je tekak hehe

deru ombak: salam kakya, mmg sedap mkn ns panas2... tula kak novel xlupa g mana2 bw

aine ainun: gulai nenas sdp terasa masam manis

dela: yg ini sebenarnya gulai ikan masin sepat dgn nenas-typo error pulak sy nie tp gelama grg pun sodapp hehe