Tuesday, March 13, 2012

Kenduri di kampung... Part 2...

As-salam...

Selamat hujan di malam hari...

Sambungan citer semalam nie yang bertempat di Kampung Rawa Ulu, Lenggeng, NS sebenarnya pada hari ahad yang lalu... kalau ada part 1 hmm haruslah ada part 2 nya...

Lepas makan kenduri di rumah sepupu abah iaitu acik Normah, kami makan kenduri di rumah makngah iaitu adik kedua abah puan zai. Di rumah sepupu abah tu emang tak sempat lah nak tunggu ketibaan pengantin... takut kesuntukan masa...

Jom tengok jom...

 Keempat-empat cucu abah.
Dua orang dari kolumpo.
Dua orang dari Rinching.
Bertemu keempatnya di Lenggeng...

 Berlatarbelakangkan pelamin pengantin - pink & ijo.

 Makan lagi...
Dah namapun kenduri, bz makan aje lah kan ek...

 Nasi minyak bersama pelbagai jenis lauk pauk.


 Fatima dan suami.

Kalau balik kampung yang jadi tumpuan ialah adik lelaki puan zai nie ataupun nama glemer di kalangan anak buah sebagai 'paklang'.
Budak-budak suka sangat dok dengan dia.
Nak tido pun cari dia.
Nak isap susu pun cari dia.
Nak gelak-gelak pun dengan dia.
Menangis pun cari dia...huhuhu
Kami kata nampaknya paklang kena kawen nie...
Aura budak2 nampaknya dah ada hehe...

Sekian...

Puan Zai @ JH...


4 comments:

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

Lauknye nmpk sedappp...nyummm.
Pelamin pun menarik.:)

..::..aRe-Na..::.. said...

waa,beh nya kenuri...
dap urmm lauk pauk tuh...
beh kan bkumpui ramai2..
nak2 plak time kenuri..tu la selalu
nya masa nya...

lelamaisara said...

Cantik pelamin tu...

Zefa NorAsmara said...

Kami pun balik kg ahad lepas.. kenduri sepupu.. :D