Tuesday, February 14, 2012

3 Juta Tonton 'Kuch Kuch Hota Hai'

Sambil jenjalan di Mstar, terbaca kisah filem ini yang masih punyai peminat yang ramai. Memang filem yang sudah berusia 14 tahun ini masih segar di ingatan puan zai hingga sekarang.


Semua lagu-lagu dalam filem ini memang best. Jalan cerita yang menarik pun iye jugak. Rata-rata kat blog atau kat FB, semua orang dok bercerita mengenai filem ini yang di tayang kan di TV3 sabtu lalu.


Puan zai ingat lagi masa tu masih bujang, masa tu boss perempuan berketurunan singh mengajak kami staff-staff dia ke panggung wayang untuk menonton filem yang heboh di perkatakan pada waktu itu.


Apa lagi ngam-ngam aje habis waktu berkerja iaitu jam 5.15pm, semua pakat cabut ke panggung wayang yang terletak dengan bangunan pejabat kami. Seronok juga sambil jalan kaki sambil borak pastu bersambung dengan bergelak dan bersedih di panggung wayang... soooo sweetttt kenangan itu...


 Kajol (tengah) memberi kekuatan dalam filem "Kuch Kuch Hota Hai."
PETALING JAYA: Filem komedi romantik Kuch Kuch Hota Hai gandingan Shah Rukh Khan dan Kajol yang disiarkan menerusi slot Panggung Sabtu di TV3 pada Sabtu lalu mencapai jumlah penonton tertinggi iaitu seramai 3 juta orang berdasarkan tinjauan Nielsen Audience Measurement.
Pengurus Besar Kumpulan, Pengurusan Jenama TV3 & TV9, Nurul Aini Abu Bakar, berkata walaupun filem itu sudah berusia 14 tahun dan beberapa kali diulang siar di kebanyakan stesen televisyen negara ini, sambutannya masih menggalakkan.
“Saya percaya para peminat filem Kuch Kuch Hota Hai di seluruh dunia masih lagi mengingati jalan cerita filem tersebut malahan ada yang berjaya menghafal lirik lagu-lagu runutnya sehingga ke hari ini.
“Sebab itulah filem ini masih mempunyai peminat yang ramai disebabkan kehebatan jalan cerita, lagu-lagu serta para pelakonnya walaupun “usianya” sudah 14 tahun.

Shah Rukh Khan
“Kekuatan yang ada dalam filem tersebut memaksa pihak TV3 membuat keputusan untuk menyiarkannya pada Sabtu lalu dan ternyata taruhan ini membuahkan hasil apabila ia mendapat sambutan yang benar-benar menakjubkan,” katanya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di sini, Selasa.
Tambah beliau, filem yang bertemakan percintaan dan sarat dengan nilai-nilai persahabatan itu sememangnya digemari oleh peminat-peminat slot Panggung Sabtu.
Kuch Kuch Hota Hai lakonan Shah Rukh Khan, Kajol dan Rani Mukherjee itu merupakan filem Bollywood yang mendapat kutipan boxoffice selepas ditayangkan kepada umum pada tahun 1998 termasuk di negara ini.
Ia mengisahkan lagak Anjali yang pada mulanya tomboi tetapi berubah penampilan kerana cintanya terhadap Rahul.
Puan Zai @ JH...


2 comments:

Unknown said...

eeiyss jugak yang lupa nak tengok... hohoh

Jendela Hati said...

eeiyss: eeiyss satu dari 3juta yg tak tgk aritu hehe