Monday, February 13, 2012

RL6: Minggu Muzikal Gagal Selamatkan Gman

Kalau ikut kan minggu muzikal kira ok lah, rata-rata banyak persembahan yang buat puan zai tergelak... ada aksi KRU lah dan macam-macam lagi...


Yang masih buat puan zai sakit perut gelak ialah aksi si pengacaranya lah si JOZAN tu, mencik tau tengok lawak anda berdua hehehe...


OK meh tengok berita tentang penyingkiran kumpulan Gman pada minggu ini di Murai.com... mana lagi kalau bukan Murai.com yang puan zai suka baca tentang RL6 ini... time last-last penyingkiran mereka sedih juga di studio dan di rumah...







KUALA LUMPUR, 10 FEB 2012: Minggu muzikal yang menjadi kegemaran setiap penonton dan peserta Raja Lawak selama ini gagal dimanfaatkan oleh kumpulan Gman apabila mereka tersingkir sebentar tadi dari Raja Lawak 6 (RL6).


Berlangsung dari Pusat Penyiaran Asia, Bukit Jalil, minggu kelima Gelanggang Raja Lawak 6 memerlukan setiap peserta RL6 membuat persembahan diiringi pemuzik jemputan yang diketuai Shah Slam.


Para peserta dikehendaki menyelitkan unsur nyanyian dalam persembahan komedi mereka dan sejak musim pertama lagi, minggu muzikal sememangnya dinanti kerana pada minggu inilah para peserta selalunya akan tampil dengan persembahan berkualiti.


Kumpulan Gman tersingkir selepas mendapat undian terendah berbanding 8 peserta lain yang membuat persembahan di minggu kelima ini. Selain Gman, dua lagi kumpulan yang mendapat undian terendah ialah kumpulan Riki dan kumpulan Skema.


Penyingkiran Gman diumumkan oleh salah seorang juri tetap iaitu Sheila Rusly. Selain Sheila, dua lagi juri tetap untuk setiap minggu ialah penerbit terkenal David Teoh dan pelawak Sathiya. Gelanggang RL6 turut dipancarkan secara langsung di saluran Astro Warna (saluran 132) dan dihoskan oleh Jozan.


Kumpulan Gman adalah dibawah tunjuk ajar Cif Kecil Yus (Jambu) dan dengan penyingkiran mereka, tinggal 8 lagi peserta untuk berentap minggu hadapan.



Profil Jiggy

Nama Samaran :Jiggy
Nama Sebenar : Mohammad Aizat Bin Ahmad Nazri
Asal :Klang, Selangor
Umur :22 tahun
Bakat selain melawak : Menari, bersukan.
Kerjaya :Freelance fire artist.
Harapan untuk Raja Lawak 6: Memberi satu fenomena dan impak baru berbanding Raja Lawak yang sebelumnya dan untuk menjadi juara.



Profil Man

Nama Samaran :Man
Nama Sebenar : Lokmanul Hakim Bin Mat Shum
Asal :Pulau Pinang
Umur :22 tahun
Bakat selain melawak : Menari, bersukan.
Kerjaya :Freelance fire artist.
Harapan untuk Raja Lawak 6: Memberi satu fenomena dan impak baru berbanding Raja Lawak yang sebelumnya dan untuk menjadi juara.



Puan Zai @ JH....



3 comments:

YaYaNsMuM said...

Lawak JoZaN mmg buat owg sakit pwot taw!huhu...alahai...RL musim ni mmg tak follow lgsg....entahla...rasa mcm kurang umphh sket

dela said...

x smpt tgok mggu lepas.... nti nk tgok ulangan la..

Jendela Hati said...

yayansmum: rasanya mungkin musikal nie ok sikit

dela: haah tgk ulangan je la...