Friday, June 15, 2012

Musim...

As-salam...

Lunch hari ini lepak kat opis je. Malas nak keluar bila tengok jerebu kuat di luar. Foodcourt opis pula banyak yang tak berniaga hari ini. Jadi, tak tau nak makan apa. Lauk tak menepati selera tekak. Macam nak demam pun ye. Agaknya panas pekena durian malam tadi.

Alkisah pakcik puan zai iaitu adik abah datang bawa beberapa biji durian yang di bawa dari kampung. Macam tau-tau je tekak nie nak makan durian walhal bukan tak makan pun sebelum nie, dapat la jugak makan durian masa kenduri umah pakcik dua minggu lepas.

 Tukang kopek ialah abah.
Yang tukang perabihkan mak dan puan zai sendiri.

Macam tak cukup je sebab sedap.

Sekian.

Puan zai @ JH...


 

5 comments:

Azrey Rozie Eiman said...

Huuuwwaaaaa! Nak duriannnnn! Balik mesia nk pulun puas2

Acik Erna said...

Salam JH masa. Cuaca oanas ni acik x makan durian yang belum dimasak$buat bubur ke apa.takut sakit tekak

Jendela Hati said...

azrey rozie eiman: pulun jgn tak pulun

acik erna: acik musim panas n jerebu nie kena jaga2 jugak tp bila tgk durian tak tertahan nak mkn juga hehe

aimaniman said...

kalau akak pun memang sentiasa x cukup bila jumpa durian,.. memang hantu durian, nasib baik duit poket x cukup kalau tak akak culik dengan kebun2nya sekali..

MulutPayau said...

sedapnya durian...!!!! akak mmg 'hantu' durian.....