Sunday, June 10, 2012

Kek Batik Milo

As-salam...

Permintaan kakak malam tadi ialah nak makan kek batik milo. Jadi, pagi tadi beli biskut marrie dan susu segar. Bahan-bahan lain ada kat dapur tu.

Menu yang simple dan mudah memang laju je ibu ni buat. Tak leceh sangat, buat dan boleh terus makan.

Kalau nak tahu, kek batik milo ini antara menu yang di hidangkan di pagi raya bersama dengan menu lain. Ini memang permintaan anak-anak puan zai di pagi raya. Eh teringat raya lah pulak...





Bahan-bahan:
Biskut marrie 250gm (40 keping)
Milo 200gm (3 cawan)
Butter 1 cawan
Susu segar 1 cawan

Cara:
Panaskan butter hingga cair. Masukkan susu segar dan kacau. Masukkan milo kacau hingga pekat. Tuangkan bahan yang telah masak tadi kedalam acuan biskut marrie yang telah dipatah-patahkan. Kemudian, bekukan ia di dalam peti ais sebelum di hidang.

Nyum-nyum... anak-anak yang paling suka tau. Resepi mudah, asal si kakak pun boleh menyediakannya.

Sekian... Puan Zai @ JH...

3 comments:

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

Simple, tapi memangs sedap kan?Ym pun suke...:)

ieedaz @ mama_isha said...

sedap! lame xmkn kek batik ni,.:)

Azrey Rozie Eiman said...

Aku punya jgn lupa raya nanti