Saturday, June 16, 2012

Cendawan Goreng Nestum

As-salam...

Salam pagi sabtu buat semua. Cuaca kat luar mendung je. Minta-minta lah jerebu cepat hilang, semalam teruk sangat jerebu sampai tak nampak apa kat luar tu.

Baeklah ini cerita malam tadi. Lepas makan nasi, tekak teringin nak makan snek. Takde stok pun nak makan tapi bila bukak peti ais ada dua pek cencawan.

OK juga kalau buatkan snek, makan sambil menonton tv. Anak-anak pun suka nampaknya. Tak tinggal sekeping pun semua dah abes masuk dalam mulut.



Nak sediakannya simple aje. Pecah kan sebiji telor. Cendawan di sadur pada telor sebelum ratakan pada tepung jagung dan nestum. Lebih banyak nestum lagi sedap sebab nestum tu wangi je bila di goreng.

Panaskan minyak, kalau boleh minyak penuh. Goreng hingga warna cendawan keemasan, angkat, tos dan hidangkan.

Menu ini tiada garam ataupun gula. Memang sedap bila rasa sedap itu datang dari kombinasi cendawan dan nestum.

Sekian...

Puan Zai @ JH...

1 comment:

Yumida said...

ooo..resepi baru..be4 ni sy grg guna telo n tpg gandum je..pas ni leh la try..campuran nestum n tpg jagung...