Thursday, August 18, 2011

Panas, letih dan jem...

Kalau nak tahu ini lah feeling arini. Public holiday di selangor buat buat jalan kl jem. Fuh... sungguh mencabar kesabaran tapi tak pe tu semua dugaan ek? Break tadi ada urusan kena gi ke bank jalan maharajalela, sikit punye jem lah. Banyaknye kereta. Shopping time lah tu huahua...

Citer yang nie bukan citer arini, nie citer semalam. Puan zai dan sorang rakan ke Jalan Raja Laut untuk deliver tempahan kueh untuk hari raya.


Kalau semalam dari opis tak lah jem sgt. Cuma jalan depan muzium tu slow sikit sebab ada motor accident. Sempat puan zai kerling seorang penunggang motor abes berdarah-darah di dahi. Uisshh tak moh le pandang lelama, takuttt.

Sampai destinasi yang ingin di tuju terus kami ke bahagian parking dan tunggu customer turun jumpa kami. Sebabkan customer nie turun sorang, kami berbesar hati tolong naik hantar ke opis dia. Maklum lah break time, kawan-kawan dia semua keluar. Gembira jumpa dia sebab selama nie dok ber-email dan cakap dalam phone aje. Very nice girl bak kata omputeh. hehe.


 Jem o oi jem...

Tengah adjust, nak susun atur kueh dalam bonet. Full.
 
Antara popia holick untuk tempahan.

Ini lak antara kapit peanut butter.

Asalnya emang biskut moore choc nie nak bawa balik umah next week. Tapi bila anak-anak dah nampak masa puan zai post entry pasal biskut ni aritu, sian pulak kat mereka. Bila mereka rasa satu terus mereka cakap 'Uiii sedapnyeee..."


Itu lah kadang-kadang hidup nie penuh dengan cabaran dan dugaan. Apa-apa pun kita emang kena tempuh dan hadapinya dengan tabah. Sama ada kecil atau besar dugaan tu, semoga ia akan memberi kita kekuatan dan keinsafan diri sendiri. Wassalam. Puan Zai.

6 comments:

nurul asyikin(kak chik) said...

salam kak zai,,,memang ar,,smalam pun g shoping,,jln jem xhingat,,,semua nk shoping raya,,,bnyaknya kuih raya,,,moore choc terbaikkkkkk,,,popia holick pun ada,,meriah ar raya nie

Jendela Hati said...

Nurul asyikin: wsalam kin. tu la jem merata2. moore choc tu skrg dh abes suku dlm balang mkn dek anak2.

Kak Aya said...

dah jadi tauke kuih raya nampaknya, puan zai...bagus2..

Jendela Hati said...

Kakaya: buat dgn partner, kalu sorang2 tak larat gak...poseee hehe...

ct N honey said...

masyuk banyaklah duit raya tahun ni..

Jendela Hati said...

ct N honey: masyukkk hehehe rejeki2...