Wednesday, August 17, 2011

Nasi Lemak Special buka puasa hari ke 16

Salam buat semua,

Berbuka puasa arini cuma buat nasi lemak. Nasi lemak special. Special ker? Special lah kali ini. Semuanye lengkap. Selalunya jika hari biasa takat ada nasi, sambal ikan bilis dan telo.

Untuk berbuka puasa hari ke 16 ini, dengan bangganya menikmati juadah nasi lemak special ini. Abes sahaja opis hour jam 4.15pm, sampai umah lebih kuang 4.30pm, kira sempat lah kalu nak buat nasi lemak special nie. Jom intai-intai di blog JH nie...


 Kakak, kite pose dulu pic ye. Nampak penuh satu meja walaupun masak satu menu iaitu nasi lemak special.

 Aik nape pulak nak terlena depan juadah yang sungguh menyelerakan nie (wah). Yelah kakak nie nak masuk waktu berbuka baru nak tido, so mata dia tak leh bukak walau dah cuci muka hehehe...

 Nasi lemak yang sedang di masak.

 Telo rebus dan sambal ikan bilis.

 Paru goreng cili dan ayam berempah.

Kangkung celur dan timun.

Ikan bilis goreng dan kacang.

 View dari pinggan puan zai sendiri. Complete. Nie lah nasi lemak special kitaorang.

Kueh untuk anak-anak kesayangan. Tentunya ada kueh ketayap. Satu untuk kakak dan satu lagi untuk adik. Ada popia goreng dan karipap. Pastu begedil 3 ketul.

Bagi kami inilah maksud nasi lemak special. Lengkap semua bahan. Kalau tak special tu, just ada nasi dan sambalnya aje. huhu...

Wokeh lah kite jumpa lagi ye. Selamat bersahur dan selamat berpuasa buat semua kawan-kawan di sini. Salam sayang dari Puan Zai...
p.s sedang menghitung ari nie, masyukkk... tak sabar nak gi soping hehehe...
 

5 comments:

Puanbee2 said...

ok terliur tengok nasi lemak puan zai wakaka nanti kena cari jugak ni..

hUnnEE a.k.a mrS cAun said...

wahhhhhh sedapnyerr.....tp mama x reti la nak masak ayam berempah...klu mama wat nasi lemak..sure sambal udang jer...sambal..samball.sambal....stressss

Jendela Hati said...

Puanbee: buke dan sahur makan nasi lemak hehehe

Hunnee aka mrs caun: uii best tu udang, udang peberet anak sy..

Kak Aya said...

sungguh-sungguh menyelerakan tengok gambar nasi lemak tu..nasib tengok dah malam, kalau tengok siang mau kurus puasa kak aya ni.

Jendela Hati said...

kakaya: bau nasi lemak yg baru masak lg mengancam. huhu