Tuesday, August 16, 2011

Sahur yang panjang...

Salam pagi selasa...

Kenapa sahur yang panjang? Seawal jam 3.30am, adik dah bangun kejut soh bangun. Sah-sah lah tak akan tidur hingga subuh. Subuh lak dah kena siap anak ke sekolah. Sesuai dengan tajuk di atas lah ye awal benar dah bangun sahur kami nie.

Dalam pada tu sempat juga ibu dok on laptop nak berblog hehe... Kalau jiwa tu dah lekat dgn blog, dah macam on tv je nak on laptop nie...


 Bismillah...

Adik pun sahur?

 Menu for sahur today. Sup ayam dan nasi puteh. Sruppp makan panas-panas dari periuk. Best menikmati sup time sejuk lepas ujan lebat semalam petang.

 Menu tambahan. Magi goreng. Magi goreng? Boleh? Anak-anak tak nak nasi pulak. Layan je lah...

Sambil berbisik kakak berkata "Adik tu pagi-pagi dah sahur juga, adik puasa ke?"

Huhu adik, adik...


 

10 comments:

nurul asyikin(kak chik) said...

hahahah,,comel sgt,,,siap snap gmbr ag,,xpe la adik sahur pun,,lg meriah,,nanti adk pose la,,,megi goreng,,sedapnya,,nyum,,nyum

Jendela Hati said...

nurul asyikin: itu le lagi meriah la kalau dua2 makan sahur...

Domo Mega said...

hihihhi..comel je gambar...mesti mhl kan kamera or hp akak kan???hihihi..^.^

p/s:maaf eih sbb guna saya awk dlm shoutbox blog akak td...t'silap...rase x hormat pulak guna saya awk dgn yg lebih tua...so kesimpulannya saya pggl tuan punya blog ini dgn gelaran akak k..slamat berkenalan n slamat berpuasa akak...hihi...^_^

Jendela Hati said...

Domo Mega: DM, hp buruk aje hehe kalu guna camera biasanye kalu gi kuar jenjalan. xpa tak kisah le DM, selamat berpuasa dan salam perkenalan. singgah2 la selalu ye.

p.s-akak kalu gi jln nampak anak patung DM nie tingat kat DM hehehe...

Yan said...

sukanya tengok pinggan antik utk nasi dan sup tu.

Jendela Hati said...

ye kakyan, abah sy kata dari simpan dlm stor baek pakai, abah yg dok bw keluar semuanye hehe

Puanbee2 said...

saya buat ayam masak kicap .. haha punya lah lama sampai encik suami bebel berjam2 masak kul 3 sampai 5.30 baru siap

Jendela Hati said...

puanbee: ye lah, kdg kita byk benar iklan dia kalu time masak. dorang nak ini la nak itu le..sabo je la kan..

Flower Mega said...

hihihihi....saya dh tuka domo jdi flower dh skarang kak...ntahlah...dh srabut dh dgn domo2 ni...hihihihi

Jendela Hati said...

Flower Mega: wah tuka nama flower ye, tambah ayu le...