Sunday, August 21, 2011

Nak cari baju raya, nak cari baju raya...

Dah tinggal beberapa hari lagi kita akan berpuasa untuk tahun nie. Rata-rata semua orang akan sibuk membuat persiapan hari raya.

Begitu juga puan zai. Tempat biasa yang akan di tuju semalam ialah SOGO hehe. Lagipun petang tu akan berbuka puasa bersama-sama bff. Lepas settle terus gerak ke Bukit Bintang untuk berbuka.

Semalam ke Sogo hanya bawa si kakak. Memang puan zai tak sanggup nak bawa adik. Mau rimas di buatnya. Orang yang membeli belah usah la cakap, memang terlampau ramai. Jalan-jalan berlaga bahu. Nak ke area sini pun jalan raya memang jem. Start jem daripada Chow Kit Road sampai ke sini.

 Sampai Sogo, masuk dan terus ke bahagian kanak-kanak. Tak de dah nak jenguk bahagian lain. Pening. Naik-naik terus memilih baju, sampai nak pilih tak sampai badan dan tangan nak mencapai. Menyelit-nyelit tengok.


 Untuk adik cari brand 'meow-meow'.

 View masa nak turun dan keluar dari sini. Nampak? Nampak tak orang ramai? Situasi biasa kat Sogo nie.

Lepak jap untuk luruskan kaki di depan Sogo. Tarik napas sebelum ke bazaar Jalan TAR. Suasana dah macam kat pesta.
 Kawan puan zai nak cari brooch untuk mak dia. Macam-macam ada. Pilih je mana yang jadi pilihan hati, murah dan cantik. Kat sini puan zai dapat cari baju melayu adik sepasang RM40 tak boleh kurang harga dah huhu. Pastu dapat beli tudung raya.

Berhenti kejap tengok orang terlampau ramai.
 Dah penat berjalan dan memilih, kami singgah kejap kat Campbell Complex untuk rehatkan kaki. Tak larat rasanya kaki macam nak tercabut. Relax kejap sampai bersila di lantai. Tak peduli dah. Pastu teruskan perjalanan berjalan kaki ke Monorel Medan Tunku untuk ke Bukit Bintang.
 Kat MetroJaya BB Plaza untuk cuci mata.

3 beg...
 
 Kasut dan setokin...

 Baju raya untuk anak-anak ku.
Tahun nie banyak sikit keluar budget. Sebelum ini budget yang keluar tak lah mahal sangat. Kali ini setengah dari empat angka. Hmmm tak pa lah setahun sekali.

 Satu pasang kasut sorang satu.

 Adik pun suka dengan kasut puan zai beli. Tak sabar lah tu nak pakai. Bawa benang dari rumah dengan ukuran tapak kaki adik.

Cukup lah citer pasal soping raya baju anak-anak nie. Habis je soping terus jalan kaki ke LRT untuk ke Johnny's Steamboat di BB Plaza. Seperti yang di rancang ingat nak pekena di Nelayan Titiwangsa, tapi tak de rezeki sebab dah fully booked. Jadi plan di tukar ke Johnny's lak. Sebenarnya emang tempat nie dah sebati dengan kitaorg. Tiap-tiap tahun buka puasa gath mesti ke sini.

OK, esok kite citer pasal buka puasa dengan BFF puan zai. Jumpa lagi esok. Wassalam.

Puan Zai...

5 comments:

nurul asyikin(kak chik) said...

adik dah,,,kakak dh,,yg kak zai mana???ermmmm xpe la bdk2 memang suka,,,ekyn pun beli kt sogo tuk adk2,,,ermmm xsbar nk raya..

Jendela Hati said...

Asyikin, kakzai tempah baju kurung aje. yang penting anak2 didahulukan bagi dorang gembire sikit heheh

Kak Aya said...

sakan ye budak berdua tu beraya tahun ni...anak2 kak aya cuma 2 pasang sorang aja...

Jendela Hati said...

kakaya, jangan tak tau, nie pun dua pasang sorang gak. hergenya je dah mcm 10 pasang huhuk.

.::: Princess MOMOY :::. said...

momoy tak sanggup nak mengharungi lautan manusia.
momoy beli on9 je sis
lagi pun x dapat cuti nak balik KL
huhu