Sunday, July 10, 2011

Jom ke pasar pagi Beranang...

Harap maklum lah, kalau ke pasar pagi Beranang tu mesti nak balik kampung abah.
Jauh tau kalau dari KL ke pasar pagi nie.
Tiap-tiap tahun kalau bulan puasa kami singgah di sini beli juadah baru ke rumah nenek.
Saja singgah ke pasar pagi Beranang dahulu nak cuci mata sebelum bergerak ke umah nenek.
Singgah pasar pagi cuma nak cari lemang dan seterusnya ke pekan Lenggeng untuk beli baja dan jagung untuk makanan ayam.

Lemang tak banyak dah. 1 potong tu RM4.

 Orang ramai berpusu-pusu walau jam di tangan dah menunjukkan jam 9.30am.

 Anak-anak sedang memberi tumpuan pada makcik jual kueh tu.

 Ada sesuatu yang adik nak. Rupanya adik nak donut.

 Jika sudah sampai di sini, mesti singgah gerai kueh cakoi. Kami semua suka. Lebih-lebih lagi kalau masih panas. Anak-anak pula suka akan donut kat gerai nie.

Ok leha sampai di sini. To be continue....

3 comments:

ct N honey said...

klu pergi pasar mcm ni,rm50 pun x cukup,hendaknya bawa anak...

Puanbee2 said...

mcm blog jalan2 cr makan je kak ni geram saya tengok huhuhu

Jendela Hati said...

ct N honey: betul tu ct... sorang nak ini sorang nak itu... tu yg ada yg merajuk bila kehendak tak dipenuhi...

puanbee: heheh yelah akak nie emang suka benar makan...