Saturday, December 25, 2010

Kenduri dalam hujan

Hari cuti umum pada hari ini, puan  zai sekeluarga di jemput ke majlis pertunangan adik saudara puan zai di sebelah rumah nie.

Sepanjang hari, sejak pagi cuaca muram jer dan bila-bila masa akan hujan. Semasa pihak lelaki sampai hingga lah mereka pulang, rahmat tuhan turun sepanjang majlis berlangsung, hanya berhenti sekejap semasa semua tetamu bergerak ke bawah khemas.

Berdekatan rumah tuan rumah dah siap satu canopy untuk para tetamu yang hadir untuk menjamu selera. Mak puan zai pagi2 dah ke sana untuk menolong apa yang patut.

Sekian untuk hari ini, selamat menjamu  mata gambar2 anak2 puan zai.
                                                  I                    I
                                                 V                   V
Hari ini Zahirah jadi camerawoman. Dari mula nak ambil gambar jer
.
 P.s- Mintak maaf ye orang yang bertunang dua org di belakang tu. Maklum lah blog Zahirah & Khuzaee, so gambar2 anak2 ku je la ku download.huhu....

Zahirah with hantaran pihak perempuan 12 dulang

Adik pun nak interprime with hantaran... (sebenarnya dok usha anggur tu)

Giliran orang kampung menjamu selera. Masa nie mmg hujan lebat sgt...

Kalau muncung panjang je tu, maklum sahaja lah...majukkk... (cuba focus kat dalam bekas putih belakang tu... dia nak tu lah ~ agar2)

Masing2 letih dan lapar. Dalam hujan macam nie dapat sepinggan nasi fuhhh...

Focus sikit kat kasut tu. Tu kasut "pua chu kang". Beli dalam paksaan adik RM15 sepasang adehh.....

Sekian untuk petang sabtu. Puan zai terus balik selepas majlis. Semua selesai menjelang maghrib. Anak2 dah hampir kena tempias hujan. Balik rumah terus mandi kan anak2.

Esok pagi dah mula sibuk. Mak dan abah berhajat nak buat tahlil bacaan yassin untuk arwah nenek belah mak, atuk sebelah abah, moyang2 keempat arwah sebelah mak.
Sekian.
Puan Zai

No comments: