Wednesday, May 4, 2011

Tupperware oh tupperware ku...

Gila? Orang gila banyak jenis gila. Ada gila shopping. Ada gila berjalan. Ada gila makan. Ada gila-gila. Bermacam jenis gila. Yang puan zai gila sekarang nie ialah seperti tajuk di atas. Bukan apa gila maksud di sini ialah kesukaan atau kegemaran diri sendiri. Macam saat ini, puan zai gila atau suka kumpul tupperware. Dah macam-macam jenis tupperware puan zai beli. Tapi bukan buat perhiasan je. Puan zai kebanyakannya ada guna tupperware yang di beli. Ada orang beli tak nak guna langsung. Simpan. Puan zai tak lah macam tu. Dah beli guna simpan, dah guna simpan, dah guna simpan. Lebih meriah guna masa buat makan-makan reramai bawah pokok rambutan hehehe. Memasing bawa tupperware sendiri. Sampai kan makcik dan adik pompuan puan zai yang gila kan tupperware tu ada berseloroh sambil berkata "Alah ko nie orang dah lama gila tupperware, ko baru nak start ker?" Akekekekee memang iye pun, tapi tak boleh challenge dorang nie sebab rata-rata kat dapur dorang memang dah tersusun elok dan cantik je. Tapiiii puan zai???
 Haaaaa camnie le rupanya tupperware yang ada atas almari. Masih berplastik dan berkotak. Uiii mahal beli mesti lah kena simpan elok-elok ye tak? Tapi tak reti pulak nak susun elok-elok. Kena mintak upah orang susunkan nampaknya hehehe. Selalunya lepas puan zai pakai, puan zai akan masukkan dalam plastik ia balik, plastik ia pun puan zai tak buang, masih simpan. Huhu dasat-dasat.
 Ini permandangan indah dari dalam peti ais... cewahhh... Semua puan zai letak dalam tu. Serabut lah mata kalau tengok banyak benda bersepah dalam tu tanpa letak dalam tupperware. Tolong lahhh...

Itu lah yang puan zai tergila sangat saat ini. Mak sampai terkejut lah tengok bila ada je puan zai bawa balik tupperware baru.
Puan zai... yang gilos tupperware...

3 comments:

Kak Aya said...

Mak aiii banyaknya koleksi tupperware dia....bagi kita satuuuu

Jendela Hati said...

Kakaya: selagi tak penuh satu lemari...:)

Unknown said...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.