Wednesday, May 18, 2011

Geletek: Nasi lemak

Tak ada apa nak citer, cuma tergeletek sikit masa baca karektor kartun kat dalam paper. Macam nie lailok dia... eh eh lailok lak, macam nie dialog dia... (lailok tu David Teo punya aje hehe)

Watak A: Mama aku kata makanan di kantin tak berkhasiat dan mengemukkan terutama nasi lemak dan minuman berkarbonat.

Watak B: Baguslah macam tu. Kesihatan terjamin. Engkau pun dapat jimat wang.

Watak A: Tengok, mama bekalkan makanan kat aku (sambil tunjuk bekal di tangan).

Watak B: Makanan apa yang mama engkau bekalkan tu?

Watak A: Nasi lemak.. Er, engkau nak?

Hahaha boleh camtu? Susah kan jadi ibu nie. Macam-macam nak piker sebenarnya. Dari hal kerja hingga lah ke dalam hal ehwal rumahtangga sampai lah kesihatan dan pemakanan anak-anak. Sabo je lah.

Ini takde kena mengena dengan nasi lemak.


Masa ni makan kat Noodle Station, MidValley
Aritu ada gi Midvalley singgah makan kat Noodle Station. Makanan ia memang tip top. Sedap. Tapi layanan tak tip top. Kasar. Kawan kata selalunya boss kedai ni yang akan layan dan bagi suggestion apa yang sedap kat sini. Tapi bila kawan ini bawa puan zai ke sini yang ada staff dia aje. So, dapat layanan staff aje lah.
Gayanya staff ini tidak paham bahasa melayu. Muka? Muka OK boleh tahan sebab pakai makeup, pakai bedak, pakai lipstik tapi riak muka? Allahhh masam. Masam macam cuka. Sempat kami mengerling masa makan untuk tengok muka masa dia takde buat apa di tepi kaunter. Adeh... tak pasti sebab apa yang buat dia mencuka bila nak kerja di kedai makan. Nasib dapat sejuk kan hati dengan Teh tarik hazelnut. Terbaek wok...

Moral of the story:
a) Jangan makan nasi lemak di sekolah tapi bole makan di rumah aje.
b) Jangan makan luar, makan di rumah aje-aje lah.
c) hahahaaaa...

No comments: