Wednesday, May 25, 2011

Tengok lah adik nie...

  Adik oh adik...
Tengoklah si adik nie...
Siap pakai baju teakwando kakak.
Besar tu baju kakak.
Adik pakai baju kakak lepas kakak salin baju setelah sampai rumah dari sekolah ahad lalu.
Tak sempat nak rendam untuk di cuci, adik dah sarung di badan sendiri.
Tiap minggu kalu tengok kakak dengan latihan teakwando kat sekolah setiap pagi ahad nie mesti adik kata "Ibu, adik nak teakwando macam kakak..."

Puan zai hanya mengangguk senyum. Tak pasti nak bagi adik sertai kakak. Adik pun baru 5 tahun. Kalu adik dah darjah satu mungkin ye. Nanti nak cuba tanya Sir kalu adik bole sertai atau tidak.

Bukan apa tengok pada awal-awal latihan, pelajar kena berlari sebanyak 3 pusingan dulu hmmm takut lah jika akan buat adik semput. Kadang-kadang puan zai berpiker positif jika dengan condition adik mungkin adik bole lari setempat dan buat seperti biasa latihan-latihan biasa selepas itu.

Kakak baru lepas habis latihan. Penat. Air sentiasa akan di bawa bersama. Kat bahagian belakang dewan terbuka sekolah ini lah ibu bapa pelajar lain termasuklah puan zai akan tunggu anak-anak masing-masing.
 
 Buku teakwando ni baru beli dari Sir minggu lepas. Ada pelbagai jenis pergerakan yang bole kakak pelajari. Harga sebuah buku ini RM10. Nanti bole tanya kat Sir sama ada ada tak CD untuk di jual pada anak murid.
Kakak baru sahaja upgrade ke stage 1 talipinggang kuning awal bulan nie. Maklum lah darjah 3 baru nak belajar teakwando jadi kena tunggu belajar betul-betul dan dapat upgrade ke talipinggang lain. Jadi, sebab itu lah adik pun sibuk nak masuk jugak.

Sekian. Adik oh adik.

3 comments:

Kak Aya said...

bagus khuzaee nak rajin belajar taekwando mcm kakak..

ct N honey said...

mesti bdk lelaki takut nak usik kakak kan,nanti x pasal2 kena kaki...

koleksi-cross-stitch-yang-antik

Jendela Hati said...

kakaya: Asal kakak pakai bj teakwando si adik sibuk je nak pakai jugak.

ct n honey: kuikui... untuk mengisi masa lapang, ct.