Friday, May 20, 2011

Nak cari blouse, nak cari blouse...

Assalamualaikum...

Masa lunch time ari jumaat nie, ada masa 2 jam untuk puan zai dan dua orang kengkawan cari baju atau blouse untuk di jual.

Mana lagi kalau tak gi ke Jalan Hang Tuah tu. Macam syurga pakaian, macam-macam blouse dan baju-baju yang cantik. Naik juling mata tengok.

Bukan tu sahaja, malahan pelbagai baju kurung dan jubah pelbagai warna dan corak ada di jual. Deretan kedai-kedai tak putus-putus. Keluar kedai ni, masuk kedai tu, keluar kedai sini, masuk kedai sana. Pusing-pusing bederet kedai sampai tak cukup kakitangan, matatelinga nak terjah.

Sebenarnya dua jam nie, tak cukup untuk jalan-jalan mencari barang. Tapi maklum lah rata-rata tiga orang yang dok berjalan nie, masing-masing dah ada anak, weekend tu susah nak keluar dengan kengkawan. Kecuali kalau gi social jalan-jalan tu lain le. Kalau bab nak cari barang bawa anak, minta maaf uolsss... susah nak bawa 'beg-beg tangan' nie hehe...


 Haa tu lahhhh... tak sempat makan, masing-masing kebuluq. Nak tau tak, masing-masing gi foodcourt kat opis tu tapau mehon goreng dan nescafe ais. Nasib lah kawan dua orang nie lain department, perlahan-lahan mengelinap ke opis dorang ada bilik kosong untuk 'melantak' kejap. Hehehe... sori boss... puan zai lapooo...
Blouse masih dalan bungkusan, blom di letak harga...

Sekian.
Puan zai...

2 comments:

Bee said...

meniaga di mana tu puanzai ?

Jendela Hati said...

puanbee, ala kwn jual kat kwn opis. letih jugak ye cr brg sampai lunch kul 3.30pm hehe