Monday, May 9, 2011

Isnin yang hangat

Nama pun hari isnin. Isnin yang lemau. Selalunya bila sampai isnin nie memang tak de mood je nak pi keje. Letih betul. Tapi apa nak buat. Buat-buat tak letih je. Boss besar dan boss kecik ada hari nie. Boss kecik baru masuk minggu nie lepas seminggu gi travel ke East Malaysia branch. Jadi banyak benda yang kena update kat dia. Boss besar dah puan zai arrangekan interview dengan HR Department. Jadi dia banyak perabih masa kat floor lain. 

Panas? Hangat? Yelah sejak semalam cuaca berbahang sangat. Dari rumah rupanya membawa ke opis bahangnya. Rata-rata semua floor yang puan zai gi singgah untuk berurusan, semuanya memasang kipas. Panas beb. Bukan takde aircond. Macam aircond tak berfungsi. Memang tak di nafikan jika masuk keje ari isnin dept memang akan terasa bahang sebabnya mungkin sabtu ahad opis tutup. Tapi arini bahang dia terasa lain semasa melangkah masuk jam  7.30am. Last-last maintenance dept gi reduce temp aircond nak bagi lagi sejuk. Kipas kat floor kami berpusing dari pagi sampai lah ke 5.15pm. Fuhhh hangat u! Cuaca tak menentulah. Kejap hujan ya amat lebat kejap panas sampai berbahang camnie.
 Sambil tunggu order tu, masing-masing dok diam dengar apa yang boss kecik sedang bercakap. Takde apa nak sampuk dalam hati kalau lapo. hehehe. Boss kecik belanja sempena ada seorang agency officer under special project under boss kecik yang baru bertugas. Kami menumpang makan je kuikuikui...(p.s sengaja amek pic tak full boss kecik)
 Menu arini puan zai nak makan meehon mamak dengan ice lemon tea. Tapi nama je ais, tak rasa sejuk pun dengan cuaca panas berbahang nie. Pas makan teruskan rutin duduk di tempat sendiri. huhuhu.

P.s - Malam nie tetiba rasa sayu bila mengenangkan berita yang di baca di dada akhbar pagi tadi. Sayu melihat gambar seorang ibu yang mencari jasad anak kecil yang berusia 2 tahun yang masih hilang di Ulu Bendul. Dua orang anaknya telah dijumpai dan di kebumikan. Saat ini juga kedua-dua anak puan zai rapat di dalam pelukan... Hmm tak pasti kenapa sensitif, naluri hati seorang ibu agaknya.

2 comments:

Kak Aya said...

memang berbahang la kat ofis saya pun...

Jendela Hati said...

kakaya: yelah kakaya