Monday, May 23, 2011

Al-fatihah

Assalamualaikum...

Sebagai seorang ibu, hati ini tersentuh. Hari ini sejak pagi di opis puan zai rasa amat-amat pilu dan sedih. Dua hari ini fikiran sedikit terganggu dengan berita berhubung tragedi tanah runtuh di Rumah Anak-anak Yatim dan Anak-anak Hidayah Madrasah Al-Taqwa, Batu 14, Hulu Langat, Selangor pada jam 2.30 petang 21 Mei lalu.

Marilah kita sedekah Al-fatihah untuk mereka yang terkorban dan semoga roh mereka di cucuri Rahmat.


 
Sejak kelmarin dah banyak gambar mangsa-mangsa yang terkorban di siarkan. Tidak kira di blog-blog mahupun di dada akbar. Tak sanggup nak tengok lama-lama. Mengalir air mata melihat. Dan tak sanggup nak tayang di sini jua. Cukuplah sekadar puan zai letakkan gambar rumah itu saja.

Jam 9am tadi masa puan zai ambil newspaper untuk boss terpangpang gambar pelajar-pelajar berkenaan yang tertimbus dengan tanah. Salah satu akhbar itu tersiar gambar besar nan satu yang puan zai tatap dengan rasa sebak. Jika di lihat dengan dekat salah seorangnya berbaju hijau (tentu anda perasan gambar yang mana satu kan).

Sehingga kini walaupun puan zai tiada di tempat kejadian melihat dengan mata kepala sendiri tetapi macam terasa diri sendiri yang mendengar panggilan dan jeritan mangsa yang ingin memboloskan diri dari tanah yang tiba-tiba jatuh menyembah bumi itu. 

Sekian catatan saya kali ini. Mungkin ini terlalu mengikut perasaan. Tapi ini lah hakikatnya perasaan saya. Hati ibu mana yang tak sedih bila kehilangan anak mereka. Sesiapa pun akan terasa bila ibu-ibu lain yang menghadapinya.

Al-fatihah.

Wassalam.
PuAn zAi... yang ter-emosi sikit malam nie...

 

1 comment:

Kay Masingan said...

al-fatihah juga kepada semua mangsa.