Sunday, May 15, 2011

Ahad yang demam dan selesema...

Aduhhh dari pagi badan rasa tak sihat. Katil jadi teman setia. Berbaring sepanjang masa. Saat ini hidung mula tersumbat. Di tengeh-tengeh terasa gatal. Kejap-kejap bersin kejap-kejap tengeh hidung. Esok nak mc, takut jugak. Bukan apa. Ada keje kena buat. Untuk esok ada 8 candidate nak datang interview. 4 orang untuk boss besar dan 4 orang untuk boss kecik. Untuk boss besar ada sorang nie request interview lepas opis hour yakni 5.30pm. Aduhai camner nie? Begitu la kalu time tak sihat selalu camnie. Ada je benda nak buat kat opis yang buat kan kita teragak-agak nak amek mc. Lagi satu puan zai nie kalau tak sihat selalu time weekend sebab tu kalu tengok pada mc puan zai setahun, takkan amek lebih dari 4 hari setahun. Paling sikit penah amek 1 hari je setahun. Tu masa tu berlumba-lumba dengan kawan sapa yang jarang amek mc. Lepas tu bangga sendiri dan gelakkan satu sama lain. Macam seronok je. Ntah hapa-hapa. Sebenarnya takde pun untung pada sapa-sapa, kira rugi jugaklah sebab company kan dah bagi mc. huhu. Untuk kali ini puan zai tak sihat di ari minggu lagi. Nak tak nak esok kena koje jugak. Maklumlah selasa opis tutup ari wesak. Kang kat opis kelam kelibut sebab kita takde assistant hehehe macam lah keje pangkat besar ye puan zai. Jangan nak berangan, keja kuli tetap kuli huhu.
 
Ini cerita si ibu. Cerita si anak pulak, kakak jumpa ibu minta izin nak gi ke majlis birthday kawan selang beberapa rumah. Aik bila pulak kakak dapat jemputan. Rupanya selepas ujan lebat berenti tadi, kakak jumpa kengkawan kat luar. Selepas ibu bagi izin kakak kucup pipi ibu ucap terima kasih dan terus berlari keluar untuk mendapatkan kawan-kawan yang sedang tunggu berita persetujuan ibu nie. Ibu ini susah nak bagi izin tengok pada tempat dan keadaan dan tengok pada jarak antara rumah. Sekarang bahaya. Nak pergi dengan saudara terdekat tak pa. Hmm nak bagi apa nie takkan kakak nak datang tangan kosong. Kakak kata bagi RM10 je lah. Amboi baek punya idea. Tapi kakak kata kalau bagi hadiah pun best juga. Alih2 ibu ini balutkan mug kecil dengan kertas pembalut untuk di jadikan hadiah. Setakat entry ini di taip, si kakak pergi dengan kawan-kawan dengan senang hati. Excited lah tu nak gi majlis birthday.
 Alamak pic tak clear, tapi tak pa la sebab hadiah pun kocik yo.
 Nie adik sedang lena tidur masa ujan lebat petang tadi. Masa tiba-tiba petir adik terkejut bangun dan melompat ke ibu dan terus terlena balik.

OK lah sekian untuk ari ahad yang serba serbi tak sihat nie. Jari jemari masih sihat lagi nak update blog hehehe.

Puan zai... yang tak sihat, demam dan selesema...

p.s - malam ini belom sauna lagi bak kata 'Jendela Hidup' selalu tu (iron baju keje dan sekolah ler). Rasanya tak bersauna malam nie sebab tak larat le. Sauna esok pagi bole tak? peaceeee...

4 comments:

Bee said...

hehe ahad yg tk best sama mcm bee

Kak Aya said...

eh kak aya ni dah sihat, puan zai pula yang tak sihat ye..

Nur said...

Semoga cepat sembuh, kak! Rajin-rajin makan ubat ya! Esok kita cuti! :)

Jendela Hati said...

Puanbee: hehe betul xbest.

Kakaya: yelah kakaya, tp xpa asal anak-anak kite sihat.

Yati: thx yati, nasib selasa cuti.