Saturday, June 18, 2011

Durian oh durian...

Semalam pakcik kat rumah sebelah tu balik kampung lagi. Biasalah balik kampung untuk menebas di kebun. Dah semak katanya. Penat menebas, bawa balik ke KL sebakul besar durian. Itu lah point sebab nak balik kampung, nak kutip durian kampung.

Makan le reramai. Makan berebut-rebut. Kadang-kadang benda sikit kalau makan berebut lagi sedap. Nak-nak kalu berebut dengan budak-budak kecik. Lagipun duriannya comel-comel. Kecil jer.

 Punya lah suka si adik nie dapat durian.
 Si kakak cam tak layan je durian. Asyik main pastu cari air.
 Arrrrr... besaunya mulut dik...
 Tak sabar tunggu nak kopek. Yang kopeknya orang pompuan, so paham-paham aje ler huhu...
Katanya durian 'kampung kucing duduk' nama durian nie sebab duriannya comel kecil. Entah ye entah tidak. Kena kelentong puan zai nie dgn budak-budak tu...huhu...
Riuh sekampung dah makan durian. Nie baru sebahagian famili dan saudara terdekat, belum lagi ada yang lain-lain. Kalau kenduri kendara belom panggil orang, saudara mara dah ramai berkerumun.

OK lah... sampai sini aje ye... jumpa lagi insyaAllah...
Puan Zai...

4 comments:

Kak Aya said...

terliur tengok durian...dulu kat kampung selalu meriah kalau musim durian

Jendela Hati said...

Kakaya: kalu bab durian nie emang meriah suasana...

Puanbee2 said...

terliur dah tengok durian huhu nak cikitttt

Jendela Hati said...

puanbee:emang terliur je kalu durian br kopek...