Saturday, November 27, 2010

Sabtu di rumah...

Salam hari sabtu...

Hari ini puan zai dan anak2 memerap di rumah. Celik je mata anak2 dah minta sarapan. Masa anak2 sedang mandi, puan zai 
tukar cadar maklum lah selalunye cadar tukar sekali seminggu. 

Kaler purple nie untuk si kakak dan yang ijau nie untuk si adik

Walau pun kononnye untuk anak2, tp yang overnye ibu...

Dari jarak dekat, cantik kannn...




Kelmarin, puan zai ada beli selimut tampal dari cik ton. Kaler ia mmg kaler peberet puan zai. Selain kaler purple puan zai amat2 suka akan kaler pink. Byk koleksi puan zai kaler pink.

Sebelum nie puan zai ada beli size queen kaler hijau utk si adik. Masa dok anta kwn ke pot selimut tampal tu mata nie asyik tgk je yg kaler purple. Dalam ati takpa la bulan depan amek kalu masih ada di situ... hm tak bole tahan lah sbb masa teman kawan lagi memilih selimut tampal tangan nie laju aje mencapai yang kaler pepel nie.. kuasa membeli amat kuat di sini. hehe... 

Bukan itu sahaja semalam puan zai sempat rembat hangar tudung satu dari kwn satu division tempat puan zai keje tu, yelah tudung byk penyangkut tudung jenis tak sesuai gantung belakang pintu. Yang baru nie senang sikit sbb boleh gantung memanjang.

Ramai dah beli hanger ni, cuma puan zai je yang baru beli...


Selepas sarapan meehon goreng dan milo, terus buka freeze intai2 apa yg ada dalam tu... seperti biasa ikan talapia mmg ada 3 bekas dalam nie tapi malas dah goreng walau ikan nie dh siap di siang. Kalau anda nak tau pak gani yakni abah puan zai, nie mmg tugas dia menyiang dua jenis ikan kat rumah ini yakni ikan talapia dan ikan keli. Mak atau puan zai mmg tak siang2 ikan nie, maklum sahaja...

Disebabkan daging kurban masih berbaki 1 kilo dlm tu, puan zai terus bawa keluar dan potong2 kecil. Plan dah ada. Sebelum ini daging sudah mcm2 dimasak tapi masih byk lagi dlm freeze. Masak gulai sudah, masak berempah sudah, masak bistik sudah, masak kicap sudah. jadi hari ini puan zai masak sup daging dan daging goreng kunyit. Sesuai la buat sup time hari ujan nie.

Daging goreng kunyit (lebih bawang) + sup daging ... yum2..


Untuk minum petang nie, mak ada buat pengat ubi kayu. Puan zai takat melihat dan mengacau di periuk la. Sebab kalu puan zai makan alamat hmm perut akan meragam dan berangin. Tapi sempat jugak mencubit sedikit takut kang kempunan. Lupa pula nak bagitau yang pagi juga mak ada buat ubi rebus dan kelapa puteh sebagai pencicahnye. Puan zai tgk laju je pak gani makan. Tak hengat dunia, sampai my bushuk masham kata : 
"atuk banyak makan nanti apot (semput)" hehehe

Pengat ubi kayu from mak recipe


Petang nie ujan, jap lagi nak tido kan si adik nie mesti dengan puan zai sekali tertido hehe...

Sekian dari puan zai. Selamat beristirehat dari puan zai untuk semua...













No comments: