Saturday, December 6, 2014

Karnival Upin Ipin, PICC


As-salam

Haaaa.... ini citer bila pulak ye? Nie citer masa Karnival Upin Ipin hari tu pada 22 Nov yang lalu.

Puan Zai dan anak-anak je pegi dengan famili kawan. Apak koje le hari sabtu.

Pagi tu selepas kami bersarapan nasi lemak di rumah adik kawan puan zai, kami pun gerak ke karnival dalam jam 10 pagi.

Sesampai je memang dah banyak kereta dan parking penuh. Masa tu jugak la ada konvo kat dewan sebelah karnival. Jadi pengunjung yang hadir berganda-ganda.

Kami memang dapat parking tapi jauh la kena jalan kaki dan naik bukit untuk masuk. Ini semua perkara kecil berbanding nak jumpa Upin Ipin dan Ultraman haha...

 Ini je photo yang ada. Photo yang beramai-ramai tidak dapat di kesan di mana simpannya. Hari tu dapat beli shirt sorang satu, cap, pelekat dan bekas air tuk dua org anak buah. Banyak juga booth yang ada jual macam-macam.

Ehhh ini bergambar dengan Upin Ipin je... Mana Ultramannya???

 
 Alkisahnya... Bila di umumkan show Ultraman jam 1 ptg, semua dah berpusu-pusu masuk dan standby depan stage. Kami pun sama cuba untuk ke depan. Makin ke depan bersesak-sesak dalam ramai-ramai tu puan zai takut adik susah bernapas, adik kata adik ok. Dalam dewan tu memang ramai manusia, 'ramai' pula yang 'berbau-bauan' berpeluh-peluh sampai sesak idung puan zai haha. 

Last-last puan zai kata kat adik jom kita keluar sesak-sesak camnie merisaukan ibu. Adik dari mula enggan nak beredar, dia lebih excited nak tengok dekat bila ultraman dah beraksi dengan raksasa. Ibu pegang je tangan adik dan keluar. Di pintu air mata adik meleleh deras. Tiada bunyi, tiada suara, adik sedih dan hampa tak dapat tengok dekat.. alahai dik sampai meleleh air mata la pulak.

Malam tu puan zai upah adik dengan on youtube dan tengok ultraman yang org post show Ultraman di PICC... sabo je la...

Produk yang telah dirembat. RM100 terbang
 
Kepada penganjur sepatutnya sedia kan screen besar di luar dewan supaya sesiapa yang tidak tak dapat masuk boleh menonton di luar. Takkan puan zai nak tunggu show jam 4 ptg seperti yang di war-warkan mc majlis. Mc pulak 'menghalau' supaya tidak masuk kedalam masa countdown sebelum jam 1. Booth depan stage elok diluar dewan aje supaya ruang kosong lebih besar dan ramai kanak-kanak boleh tengok Ultraman tu. Ini pendapat puan zai je sebagai pengunjung. Jadi mau tak mau, idak lerrr nak tunggu. Memasing dah lapo. Kitaorg terus gerak ke Alamanda.

Muka budak yang kiciwa.



Puan Zai @ JH












No comments: