Saturday, December 6, 2014

Desa Water Park - Family Day


As-salam

Baru-baru nie company puan zai berkhidmat menganjurkan 'Family Day' di Desa Water Park. Acara yang di tunggu-tunggu puan zai untuk anak-anak. Puan zai jarang ikut travel ke mana-mana yang di anjurkan company. Hati ni belum lagi sampai hati nak tinggal anak-anak. Dengan family day nie je boleh bergumbira dengan anak-anak.

Pertama kali jejak kaki di sini. Bukan jauh pun dari umah. Tapi kaki tak kesampaian huhu. Kami sampai di sana lewat. Sebab pagi tu kami ke sekolah kakak untuk Hari Graduasi.

Acara bermula jam 9 pagi. Hampir jam 12 tengahari baru sampai. Ngam-ngam nama pemenang 1st prize lucky draw di umumkan. Dapat LCD 42' tuu... bestnya... puan zai cuma ambil gift je kat counter.

Pastu collect bungkusan makan tengahari. Nasi puteh, ayam masak merah, sayur kobis goreng dan air sirap. Masing-masing pun dah kelaparan. Makan dulu, baru terjun ke dalam air.

 Seronok berendam join anak-anak sekali sampai tak hengat dunia. Muka masing-masing dah macam udang bakar.

 Mandi-mandi, lepas tu makan lagi, makan lagi dan lagi. Masa tu dapat amek nasi campur yang di sediakan, sebab nasi lemak untuk breakfast tak sempat nak amek. Lepas nasi campur abes, berbelanja pula di gerai yang ada. Abes dalam RM60. Ntah apa-apa yang di belinya. Semua mahal-mahal.

 Baby pun ikut. Memula tu takut air. Dah di kocak-kocak air dengan tangan sendiri, dia mula selesa dah bergumbira dalam air. Hari tu hujan sepanjang hari. Kejap renyai kejap berenti. Tapi kegembiraan dan keseronokan tetap ada.

Dalam jam 4 petang baru balik. Baby pun dah penat, siap tido dalam dakapan ummi dia. Ikut kan kakak dan adik memang tak nak balik tu. Tak pe la nanti ada masa kita gi lagi ye...

Puan Zai @ JH


 
 

No comments: