Friday, December 28, 2012

Orientasi Tahun Satu


As-salam...

Apa khabar semua sahabat di alam maya? Lama tak update blog kan? Tetiba arini nak cerita pasal si adik. Sebenarnya ada macam-macam nak post nie tapi perlahan-lahan ye.

Pagi tadi jam 8pagi di sekolah berlangsungnya Hari Pendaftaran Tahun Satu, iaitu hari orientasi dan hari menjelaskan pembayaran Persekolahan seisi 2013.

Selain tu, hari mengambil buku teks si kakak. Balik dari sekolah tadi puan zai tetiba rasa nak demam... hmmm sapa lah yg sekolah nie, anak-anak ke atau puan zai???

Dalam pada rasa lega sebab semua yuran dah di bayar dan buku semua dah dibeli. Cuma pending untuk bayaran PIBG di mana selepas meeting baru ibubapa boleh membuat pembayaran. Banyak pakai $$$$$ anak-anak sekolah nie kannn...

 Semangat waja bangun pagi tadi.
Semoga adik ok masuk sekolah minggu depan.
Risau pun ada nie tak moh la adik buat hal masa umur 5 tahun tu, masuk sekolah menangis selama 8 hari berturut tak mau ke tadika.
 

 Sebelum ke sekolah, isi perut dulu dengan roti bakar.
 
 Selepas mendengar taklimat dari guru besar dan cikgu-cikgu, terus ibubapa nak ke kelas untuk mengisi borang dan lain-lain serta membuat pembayaran.

Minggu depan semua dah start bz macam biasa. Seisi sauna akan berganda semula seperti biasa. Selalunya bersauna dengan baju kerja tentulah akan berganda dgn baju-baju sekolah pula.

Apa perasaan anda bila anak baru masuk sekolah? Kalu puanzai sendiri mmg lah terover excited. Rasanya ibu lagi excited berbanding anak itu sendiri...huhu...

PUAN ZAI ~ JENDELA HATI

p.s excited tetap excited hehehe...

   

 

1 comment:

MulutPayau said...

Akak dulu pun masa anak sulung, memang xcted jugak lah...rasa macam nak duduk dalam kelas tgk anak belajar..hehehe