Saturday, July 6, 2013

Novel: Sayang Seorang Qaiser ~ Anuar Kamaruddin



NKB: Novel Ku Baca

Sayang Seorang Qaiser
[Karya: Anuar Kamaruddin]

 

Qaiser seorang lelaki yang biasa-biasa sahaja. Orangnya cukup sederhana, tetapi hatinya dipenuhi dengan limpahan kasih sayang. Jiwanya sentiasa ada rasa cinta. Dia disayangi semua terutama saudara mara.

Tanpa disedari, ada sepasang mata memerhati. Menagih cinta dari sang lelaki. Qistina, gadis kaya raya yang kosong jiwanya. Terpesona kerana budi bahasa bukan kerana harta. Cinta mereka bertaut tanpa sengaja, namun dugaan menyapa. Qaiser dicemburui dan menerima padahnya.

Namun apa pun dugaan yang melanda, cinta kedua mereka tidak tergugah dan pasti tetap bersatu kerana sayang seorang Qaiser, tidak pernah memilih-milih.

Komen JH:
Bagi pembaca novel ini novel antara yang biasa-biasa sahaja. Watak Qaiser ini memang banyak berdamping dengan watak yang penuh dengan kasih sayang. Dia mempunyai ibu bapa yang penyayang. Seorang adik yang peyayang dan seorang pak cik yang penyayang. Selain tu juga dirinya amat di sayangi oleh orang-orang di sekelilingnya.

Ada ciri suspen ada dalam novel ini. Pembaca ingin sangat nak tahu apa sebenarnya yang akan terjadi setelah membaca prolog yang memberi gambaran awal apa sebenarnya yang akan berlaku pada watak utama ini.

Bab ini pembaca boleh beri pujian sebab ianya memberi impak yang besar untuk kita sebagai pembaca untuk meneruskan pembacaan.

Teruskan usaha buat penulis lelaki ini yang bernama Anuar Kamaruddin, semoga anda akan terus suscess.

Next Novel: Aku Bukan Malaikat... karya Rudy Hirdy...

Puan Zai @ JH

No comments: