Monday, June 3, 2013

Novel: Keindahan Cinta Iman ~ Zuraidah Othman





NKB: Novel Ku Baca



KeINDAHan Cinta IMAN

[Karya: Zuraidah Othman]

 

“Barulah saya tahu kenapa abang dan kakak ipar saya beria-ia sangat nak kahwinkan saya dengan awak. Awak tahu… saya akan ikut apa yang mereka suruh. Kalau itu yang dia orang kejarkan sangat, saya akan serahkan butik itu kepada mereka. Itu hadiah saya sebelum saya keluar dari rumah. Sekurang-kurangnya itu sebagai tanda terima kasih saya atas apa yang pernah saya terima dulu… selepas ni diaorang takkan berani mengungkit lagi”.



Dia menangis lagi lagi. Cepat-cepat air mata jernih itu dikesatnya.

“Awak ikhlas nak kahwin dengan saya?”



“Jangan sebut perkataan ikhlas di depan saya. Awak ikhlas sangat ke nak kahwin dengan saya? Kan awak nak kahwin dengan saya sebab nak carikan orang gaji untuk budak-budak tu!”



Komen JH:

Cerita menarik dalam sebuah keluarga yang sarat dengan kisah kasih sayang, konflik, dendam, tamak, cinta dan erti persahabatan dan persaudaraan.



Next Novel: Kahwin Ganti... karya Aifa Batrisya...



Puan Zai @ JH…






No comments: