Saturday, May 10, 2014

Sukan Tahunan


As-salam...

Haaa ini pula citer pada 3 May yang lalu. Puan zai dan suami ke Sukan Tahunan sekolah anak-anak. Pagi tu seawal jam 6.40 kami dah hantar anak-anak ke sekolah untuk sertai cikgu dan rakan-rakan lain ke Stadium UIA dengan menaiki bas. Sebanyak 9 buah bas kesemuanya membawa murid-murid sekolah ke stadium. Kami ibu bapa ikut dari belakang dengan menaiki kereta.

Tak banyak pun gambar yang dapat di ambil. Satu, sebab hp puan zai nie alahai tak clear pun nak snap gambar dalam stadium yang jauh-jauh nie. Dan lagi satu kakak pegang camera sendiri sebabnya biasa lah budak perempuan ni teruja nak ambil sendiri dengan rakan-rakan lain.

Acara bermula jam 8.30 dan berakhir 2 petang. Bukan anak-anak je tau berpeluh ibu pun berpeluh kerana cuaca pada hari sabtu tu terik juga lah.

 Ha kan dah kata nampak cam semut je gambar perbarisan kakak nie. Di awal program acara sukan nie acara masuk perbarisan antara rumah-rumah. Kakak rumah hijau (Laksamana) dan adik rumah biru (bendahara).

 Haha bila mula je persembahan rumah kakak nie, puan zai nie tercari-cari la mana kelibat kakak. Rupanya budak badan besar yang puan zai focus je dari mula di barisan beakang tu ialah kakak. Haha sampai anak sendiri pun tak cam sebab semua sama baju.

 Kakak masuk acara balapan 4 x 400... Walaupun kakak lari no 1 di hadapan tetapi kumpulan mereka dapat tempat yang kedua. Jadilah kannn... Laju betul tengok kakak lari. Menjerit-jerit bersorak puan zai dari jauh haha.

 Adik masa upacara penyampaian hadiah. Jauh sangat sebab ibubapa tidak dibenarkan masuk ke dalam padang.

 Yang ini Iman. Iman dalam tahun 1... best friend adik di rumah dan di sekolah. Iman nie sepupu puan zai kiranya pangkat pakcik dengan adik lah.

 Aksi adik berlari. Macam lipas kudung. Laju benar lari eh. Lepas lari dan acara sukan nie adik ok je. Takde susah napas atau sewaktu denganya. OK kan tahun depan boleh lari lagi.


PUan ZAi @ jH...


 

No comments: